North Holland Horse Trials

19 t/m 21 april 2019

CCI* / CIC** / CCI** / CCIP**
M Paarden (nationaal)

  • North Holland Horse Trials
  • North Holland Horse Trials
  • North Holland Horse Trials
  • North Holland Horse Trials
  • North Holland Horse Trials
Norh Holland horse Trials
Menu


Vrijwilliger fincties

Vrijwilliger, wij hebben je hulp hard nodig!

Chantal Gerdes en Jennifer Keja North holland Horse Trials 2014

Met de hulp van gemiddeld zo’n 120 vrijwilligers per dag kan de aankomende vijfde editie van de North Holland Horse Trials net zo’n groot succes worden als de voorgaande edities!
In de weken voor de start van het evenement zijn er in de avonduren veel extra handen nodig voor de inrichting en de aankleding van het terrein. Neem aub contact op met Govert of Paul voor het cross terrein en met Jack of Mikel voor andere terreinzaken.

Wij hebben tijdens ons evenement onze vrijwilligers hard nodig.
De dagen en functies zien er tijdens de NHHT als volgt uit:

Donderdag: Aankomstdag
Tussen 12:00 en 20:00 mogen de deelnemers inchecken en zijn de stallen open. Een stalhulpen is nodig voor hulp bij het inrichten van de stallen, het snel laten doorstromen van de aangekomen deelnemers die hun paard(en) moeten stallen in aangewezen genummerde boxen.
Aangezien er nog veel op het (manege) terrein dient te gebeuren, hebben we ook graag hulp voor het schoonhouden van het terrein en vervullen van allerlei klusjes.
Parkeerhulpen zijn tijdens het hele evenement nodig, maar bij aankomst van de deelnemers is het fijn als we een groot aantal beschikbaar hebben die ter ondersteuning klaar staat om iedereen te begeleiden naar de aangewezen parkeerplaatsen. Vanaf de middag tot einde avond is de kantine geopend, voor drinken en wat eten.

Vrijdag: Dressuur
Om ongeveer 08:00 gaat de dag van start. De vrijdag is de dressuur dag en duurt doorgaans tot begin van de avond.
Voor de drie dressuurbanen zijn 3 ringmeesters, schrijvers (2 per baan en 1 reserve) en 3 protocollopers nodig. Na iedere gereden proef moeten de protocollen direct bij de Rechenstelle ingeleverd worden om de scores zo snel mogelijk te kunnen verwerken. Voor het schrijven bij de dressuur is het beheersen van de Engelse taal en het ervaring hebben bij het schrijven is een pré. De jury’s spreken doorgaans Nederlands of Engels. Als protocollenloper iis het prettig om een fiets mee te nemen, daar de dressuurbanen ook op het gras liggen.
Er zijn parkeerhulpen nodig die het verkeer op de Wagenweg, naar de parkeerplaatsen toe regelen. 
Natuurlijk zou het fijn zijn als iedere deelnemer het terrein schoon houdt, maar omdat de paarden en pony’s ook het een en ander laten vallen hebben wij terrein opruimers nodig die het terrein en de publieksruimtes netjes houden.
We hebben ook vrijwilligers nodig die de jury’s en vrijwilligers in het terrein van koffie en thee kunnen voorzien.
Vanaf 07:00 uur tot sluitingstijd is er een volledige horeca bezetting in de kantine nodig.

Zaterdag: Dressuur, Cross en springen
De zaterdag is de drukste en meeste spectaculaire dag. Op deze dag zijn er minimaal 120 vrijwilligers actief.
Omstreels 07:00 begint deze dag.
Vanaf 07:00 uur tot sluitingstijd is er een volledige horeca bezetting nodig. Er zijn meerdere horeca plekken zoals de kantine en een buitenbar open.
Vanaf ongeveer 08:00 wordt gestart met het springen. Hiervoor zijn 2 ringmeesters nodig, maar ook parcourshulpen (en een volwassene als begeleiding).
We hebben vanaf 07:00 tot einde dag parkeerhulpen nodig, die alle bezoekers en deelnemers naar de juiste parkeerplaatsen sturen.
Voor de cross country hebben we hinderposters nodig, die als duo bij een hindernis plaats nemen. We hebben ongeveer 27 duo’s nodig, waarvan 1 persoon minimaal 18 jaar is. Minimale leeftijd +/- 16 jaar, in overleg. Bij de cross hebben we ook een aantal oversteekplaatsen, waar we per oversteek 2 posters nodig hebben.
Om de protocollen tijdens de cross op te halen, hebben we snelle fietskoeriers op een mountainbiker nodig(of twee die de taken verdelen) die na de cross in een recordtijd alle hindernisprotocollen bij de Rechenstelle brengt om deze zo snel mogelijk op de doorgegeven strafpunten te controleren.
Natuurlijk zijn er ook manege terrein hulpen nodig, die de publieksruimtes en terreinen netjes houden.
Voor de dressuurbanen zijn er ook 2 schrijvers en 1 protocollen loper nodig.

Zondag: Springen, de finale dag
Op de finaledag begint de wedstrijd tussen 09:00 en 10:00.
We hebben voor in de kantine vanaf 07:00 tot einde middag een horeca bezetting nodig.
We hebben tijdens het springen 2 ringmeesters en parcourshulpen nodig.
Dit is onze laatste dag, maar er is in het terrein erg veel op te ruimen. Hier hebben we ook hulp bij nodig en zoeken dan ook vrijwilligers die willen helpen afbouwen.
Ook hebben we manege terrein hulpen nodig, die de publieksruimtes en terreinen netjes houden.

Meldt je aan via Linda Struik en/of Esther van Oostenbruggen.
vrijwilligers@nhht.nl

Linda 06-52420532

ADMIN